Wpisy użytkownika Wiedźma1 z dnia 11 stycznia 2015

Liczba wpisów: 1

malgorzata.g1
 
Wszyscy robimy ambitne noworoczne postanowienia, niestety, zwykle nie trwają one zbyt długo. Dlatego warto wreszcie wziąć się w garść i zadbać, by w tym roku nasze postanowienia dotyczące zdrowego stylu życia zostały naprawdę wprowadzone w życie. Nie rzucajmy się od razu na głęboką wodę, ale opracujmy plan, jak powoli zmienić swoje przyzwyczajenia.


Gdy postanawiamy zmienić swój styl życia na zdrowszy, analizujemy zwykle dietę i aktywność fizyczną. Ja dokonując takiej analizy ograniczyłam spożywanie słodyczy, piję więcej wody, jem regularnie i zdrowo. Zaczęłam też ćwiczyć. Oczywiście tak jak już wspomniałam-nie rzucam się na głęboką wodę ale robię to stopniowo. Na początku ćwiczyłam 10 minut, później 15 a teraz ćwiczę 20 minut dziennie.

Jednym z grzechów żywieniowych, jaki popełniałam do tej pory było wychodzenie z domu bez śniadania. Jak wiadomo osoby omijające poranny posiłek mają niskie stężenie glukozy we krwi. Przez to brakuje im energii. Cierpią na zawroty głowy i są mniej odporne na zimno, więc częściej łapią infekcję. Do tego doświadczają napadów głodu, prowadzących do podjadania słodyczy, a w konsekwencji do nadwagi.

*Co jeść na śniadanie?*


1musli.jpg


Gorąco polecam Musli z jogurtem!!!

*Co zawiera musli?*

*Płatki zbożowe* – zawierają dużo błonnika, który wspomaga przemianę materii i chroni układ sercowo-naczyniowy przed negatywnym działaniem cholesterolu. Oprócz tego zawierają żelazo i magnez, poprawiające odporność i funkcjonowanie narządów wewnętrznych oraz witaminy z grupy B, które tworzą lub aktywizują wiele enzymów.
*Owoce* – o cennych właściwościach świeżych nie trzeba nikomu przypominać. Warto natomiast wspomnieć o tych suszonych, które – choć niepozorne – również zawierają wiele cennych składników. Zawierają nie tylko żelazo i błonnik, ale także wzbogacają musli o wyjątkowy smak i słodycz owocu.
*Bakalie, orzechy i ziarna* – w kompozycjach musli znajdują się różne ich rodzaje, możemy więc wybrać te, które najbardziej nam smakują. Większość z nich jest źródłem nienasyconych tłuszczów oraz witamin (m.in. B3 i E).
*Mleko lub jogurt* – dzięki niezbędnemu dodatku mlecznemu, dostarczamy naszemu organizmowi białko, wapń i witaminę D.


2 musli.jpg


*Na stronie www.mixit.pl/ możemy skomponować własną mieszankę musli. To fajna alternatywa dla osób, które nie lubią sklepowych mieszanek.*

Na początek wybieramy podstawę naszego musli. Mamy tu szeroki wachlarz możliwości. Od płatków owsianych przez płatki kukurydzane, błonnik, amarantus, nasiona chia,po płatki ryżowe czy sojowe.

musli3.jpg

Następnie wybieramy suszone owoce.

W zależności od naszych upodobań mamy do wyboru:
ananasy, winogron, chipsy bananowe, maliny, truskawki, figi, jagody, morwę, brzoskwinie, daktyle, jeżyny, papaję i wiele innych.

PicMonkey Collage.jpg


Kolejny krok to wybór orzechów. Do wyboru mamy 13 różnych odmian.

*Orzechy nerkowca* - Zmniejszają zmęczenie i zdenerwowanie, uspokajają rozdrażnione jelita i śluzówki, pomagają w leczeniu anginy, wspierają dobry rozwój organizmu, budowę mięśni, kości lub funkcję oczu
*Migdały* -Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe i błonnik, co pomaga w obniżeniu cholesterolu, wspierają psychikę, działają antystresowo, zatrzymują wapń, dzięki czemu pomagają sprawnemu rozwojowi kości
*Orzeszki piniowe* -Pomagają w przemianie materii, są dużym źródłem energii, działają antystresowo, sprzyjają układu krążenia, wyostrzają wzrok i wzmacniają system immunologiczny, wspomagają płodność
*Orzechy pekan* - Chronią przed infekcjami i nowotworami, pomagają zachować młody wygląd, wpływają korzystnie na wzrok, włosy, paznokcie, pomagają w przetworzeniu węglowodanów, obniżają cholesterol, chronią serce



PicMonkey Collage1.jpg


Na koniec możemy wybrać dodatki w postaci cynamonu, aronii w polewie jogurtowej, wanilii itp.

Możemy mieszać i wybierać do woli! Dodatkowo wybieramy pudełko w jakie ma być zapakowane nasze pyszne musli.

4 musli.jpg


Postawcie na dobre śniadanie bo to najważniejszy posiłek dnia! Polecam!!!
Pokaż wszystkie (55) ›